Tag: ramadhan

Istiqamah Ke Kita Selepas Ramadhan

Istiqamah Ke Kita Selepas Ramadhan

Dalam tak sedar 9 hari sudah berlalunya bulan paling mulia bulan Ramadhan Al Mubarak. Dalam tak sedar sudah 9 hari juga kita menyambut bulan kemenangan buat umat Islam. Namun, adakah kita dapat sesuatu yang amat bermakna di dalam Ramadhan dan terus dapat kita laksanakannya selepas berakhirnya Ramadhan. Istiqamahkah kita selepas Berakhirnya Ramadhan عَنْ أَبِي عَمْرو،…

Read More Read More

644 total views, 2 views today

Ramadan Tiba Lagi

Ramadan Tiba Lagi

Alhamdulillah berkesempatan lagi kita untuk menjalani ibadah puasa bulan mulia, bulan Ramadan Karem pada kali ini. Dan rasanya seperti baharu je kita bertemu dengan Ramadan kini kita bertemu lagi. Pastinya akan ada perasaan gembira saat menghadapi bulan Ramadan ini. Dan ada dua kegembiraan yang memang pasti akan dirasai oleh kita samada menunggu saat berbuka puasa…

Read More Read More

1,070 total views, no views today

TIPS MENCARI LAILATUL QADAR

TIPS MENCARI LAILATUL QADAR

Assalammualaikum semua…sedar tak sedar kita,sekarang dah masuk malam ke 10 terakhir bulan ramadhan…jadi apa maksudnya???mencari malam lailatul qadar lah….takkan nak mencari baju raya kot???? Kat sini ana nak berkongsi sedikit tips dalam mencari malam lailatul qadar nie…ada beberapa tips yang ana boleh kongsikan bersama anda… Yang pertama adalah beriktikaf di masjid ataupun surau berdekatan rumah…

Read More Read More

526 total views, no views today

DUGAAN RAMADHAN

DUGAAN RAMADHAN

Assalammualaikum semua…dugaan ramadhan…rasanya hampir segelintir blogger dan readers mempunyai dugaan ramadhan nie kan…dan hari ini ana tak terkecuali… Hanya Allah yang tahu….hari ini ana ditimpa musibah penyakit iaitu demam panas dan selesema yang amat sangat sehingga hampir tak larat di buatnya… Namun apakan daya,ana cuba juga ke tempat kerja yang mana ana tengah berkerja di…

Read More Read More

520 total views, no views today

RAMADHAN BULAN SEGALANYA

RAMADHAN BULAN SEGALANYA

Assalammualaikum all readers and blogger …hari ini dah hari ketiga kita berpuasa dan jumaat pertama di bulan ramadhan yang penuh rahmat di dalamnya… Bulan ramadhan nie adalah bulan segala2 nya sebab di dalam bulan ramadhan nie apa je yang kita minta pasti akan dapat…kalau kita minta dimurahkan rezeki dapat,kalau minta kerahmatan di dalam ibadah pun…

Read More Read More

601 total views, no views today

Pin It on Pinterest