Tag: coretan inspirasiku

SUARA DAH HILANG…

SUARA DAH HILANG…

Huwaaa….suara ku semakin tenggelam…semakin payah untuk berkata2…apakah yang berlaku ini??? Semalam tiba2 ana di timpa penyakit tekak yang amat sangat sehingga suara tuk bercakap pun cam payah je nak dengar..sian kawan2 yang tak berapa faham percakapan daripada saya… Nie baru Allah tarik sikit nikmat suara tak ada sangat pun dah rasa payah lagi2 sebab ana…

Read More Read More

738 total views, no views today

SEDIHNYA TAK DAPAT IFTAR BERSAMA

SEDIHNYA TAK DAPAT IFTAR BERSAMA

Assalammualaikum semua….bestnya lah kawan2 bikers ana hari ini dapat berbuka bersama2 di planet ikan bakar & bbq di taman melati kuala lumpur…. Untuk pengetahuan semua,malam nie merupakan tts terakhir modenas ace bikers community ( ABC ) dalam bulan ramadhan al mubarak ini… Tapi yang sedihnya ana tak dapat untuk turut serta di dalam majlis iftar…

Read More Read More

698 total views, no views today

2 HARI LAGI…

2 HARI LAGI…

Assalammualaikum semua….lagi dua hari…lagi dua hari..lagi dua hari..ana nak pulang ke kampung halaman yang tercinta yang jauh nun di selatan…. Tak sabarnya lah rasanya nak pulang ke port dickson untuk berjumpa dengan keluarga tercinta…walhal sebenarnya hampir setiap minggu ana pulang ke kampung…. Al maklum lah masih bujang…jadi lebih baik ada masa terluang atau cuti nie…

Read More Read More

789 total views, 1 views today

BERHATI-HATILAH SEMUA

BERHATI-HATILAH SEMUA

Assalammualaikum semua….rasanya tentu dah ramai yang sedang berpusu2 pulang ke kampung halaman untuk berjumpa dengan ibunda dan ayahanda kesayangan…. Namun ana nak memberi nasihat kepada semua dan diri ana sendiri…berhati2 lah ketika di jalan raya…tak payah nak memandu laju2 sangat…sebab ianya mampu mengancam perjalanan anda ataupun orang lain… Kalau letih,berehat dahulu…jangan di tahan2 mata tu…ingatlah…

Read More Read More

629 total views, 3 views today

MOTO RAYA….

MOTO RAYA….

Assalammualaikum semua….raya dah nak dekat…macam mana persiapan raya anda tahum nie….tentu dah siap kan…. Tapi lain cerita lak dengan bikers kental nie…selain persiapan raya untuk mereka nie…tidak lupa juga moto raya pun kena siap ngak… Masing2 berlumba2 untuk menyiapkan jentera masing2 agar gah di highway apabila pulang ke kampung halaman masing2…. Tapi pape pun atie2…

Read More Read More

581 total views, no views today

TAK BERI PELUANG….

TAK BERI PELUANG….

Assalammualaikum semua…dapatlah ana rehat hari ini selepas sudah 2 3 malam ana tak boleh tido kerana di ganggu oleh sekumpulab tentera semut…. Bayangkan lah sampai dua batang ubat nyamuk plus spray racun perosak tetap tak load untuk membunuh si pemangsa makan darah nie…tak pasal2 gatal satu badan…. Hari ini ana sudah menemui jalan penyelesaianya iaitu…

Read More Read More

570 total views, no views today

Pin It on Pinterest