Tag: ceritaku

Tempat Paling Ramai Orang Pergi Bila Cuti Panjang Tiba

Tempat Paling Ramai Orang Pergi Bila Cuti Panjang Tiba

Cuti sekolah telah tiba dan cuti panjang bagi mereka yang berkerja juga bakal tiba, walaupun tak adalah panjang mana tapi 3 hari pun cuti jugakan?? Tapi ada persoalan cuti dah panjang, tapi apa nak buat masa cuti panjang menjelma tiba nie? Takkan nak habiskan masa dengan duduk kat rumah je,  pasti terasa bosan… nak keluar…

Read More Read More

1,513 total views, no views today

Cinta 3 Hari

Cinta 3 Hari

Aku bukanlah seorang penulis yang baik sehingga mampu menerbitkan sebuah cerita bagi sebuah buku, maka aku mula coretkan kisahku di helaian blogku ini. Cinta 3 hari, cinta yang mana rasanya dihambarkan oleh setiap pasangan suami isteri di muka bumi ini. Cinta yang mana dikongsi antara 2 kekasih yang paling mencintai kerana Allah. Cinta ini hadir…

Read More Read More

2,197 total views, no views today

Cuti Dah Habis

Cuti Dah Habis

Cuti dah habis, jadi jomlah kita pergi berkerja. Itulah yang boleh digambarkan di dalam hati para pekerja nie, tentu ada rasa malas je untuk pergi kerja. Mana tidaknya cuti pun dah lama kan? Malas, tak ada mood nak buat kerja? Itu normal lah dan ana pun ada juga rasa macam tu. Ana mula kembali menjalankan…

Read More Read More

1,775 total views, 2 views today

Entry Pertama Tahun 2016

Entry Pertama Tahun 2016

Hari ini dah masuk hari keempat tahun 2016 tapi baru ana nak menulis satu entry je. Nampak sangat kemalasan yang menjelma dalam diri ana walhal ada je banyak cerita yang ana ingin kongsikan dengan anda semua. Kebiasaannya pada awal-awal tahun macam nie ramai blogger akan menceritakan azam baharu mereka pada 2016 nie. Apa azam dia…

Read More Read More

2,427 total views, no views today

Happy 2nd anniversary

Happy 2nd anniversary

Tanggal 28 Disember 2013 telah menemukan dua insan untuk diikat sebagai suami isteri. Masa tu degupan jantung hanya Allah yang tahu kerana aku akan mengambil alih tanggungjawab untuk memimpin diri seseorang insan bergelar isteri. 10 bulan selepas kami diijab kabul, kami terima berita yang amat mengembirakan apabila kau isteriku disahkan mengandung. Bermacam-macam tips berguna cuba…

Read More Read More

1,142 total views, no views today

Darah Mencanak Tinggi Naiknya

Darah Mencanak Tinggi Naiknya

Awak muda lagi, tapi dah ada darah tinggi. Itulah perkataan pertama yang keluar daripada mulut Doktor apabila bacaan tekanan darah tinggi ana mencapai 150. Doktor cakap tekanan darah normal untuk orang muda macam ana nie 125. Patutlah kebelakangan ini, ana asyik sakit kepala yang melampau terutamanya apabila stress. Apabila sakit kepala sampai ke tengkuk lah…

Read More Read More

2,352 total views, no views today

Kalau Mudah Terasa, Jangan Buat Orang Terasa

Kalau Mudah Terasa, Jangan Buat Orang Terasa

Usik-mengusik dan gurau senda sudah menjadi satu kemestian di dalam kalangan kawan-kawan kita. Namun begitu, adakalanya gurauan kita tu mungkin menyakitkan hati sahabat kita tanpa kita sedari. Sumber gambar Kalau Mudah Terasa, Jangan Buat Orang Terasa Adakalanya gurauan kasar nie membawa pergaduhan yang memakan masa terutamanya bagi kaum wanita. Maaf ana katakan tetapi ianya sememangnya…

Read More Read More

2,185 total views, no views today

Dipukul Dengan Sejadah Kerana Surah As Sajadah

Dipukul Dengan Sejadah Kerana Surah As Sajadah

Surah As Sajadah merupakan satu surah yang terdapat di dalam kitab suci Al Quran. Surah ini menjadi pilihan untuk dialunkan setiap hari jumaat bagi solat subuh oleh surau dan juga masjid bagi mendapatkan sujud sajadah di dalam solat. Dipukul Dengan Sejadah Kerana Surah As Sajadah Teringat ana ketika tinggal di asrama sekolah menengah Agama suatu…

Read More Read More

1,417 total views, no views today

Puteri Limau vs Puteri Linau

Puteri Limau vs Puteri Linau

Cerita animasi Puteri yang mengisahkan mengenai 5 orang adik beradik daripada kerajaan Limau. 5 orang puteri limau nie pastinya menjadi pujaan ramai kanak-kanak  yang menonton siri animasi kelolaan Les Copaque nie. Puteri Limau vs Puteri Linau Kita sudah mengenali puteri limau, tetapi siapa pula puteri linau nie? Adakah ianya puteri yang muncul daripada siri animasi…

Read More Read More

3,373 total views, no views today

ALAHAI, DATA “OVER LIMIT”

ALAHAI, DATA “OVER LIMIT”

Internet dan blogger seolah-olah mempunyai satu perhubungan yang akrab, agak sukar untuk memisahkan antara dua nie. Kalau internet tak ada maka suramlh hidup si para blogger nie. Alahai, Data “Over Limit” Perasan tak? Dekat dua hari nie blog ana agak bersarang? Tiada entry langsung dalam dua hari nie? Mungkin ada yang ingat ana dalam mood…

Read More Read More

1,286 total views, no views today

Pin It on Pinterest