Kenapa Aku Gagal

Kenapa Aku Gagal

Pernahkah kita terfikir walaupun usaha banyak macam mana pun kita masih lagi gagal untuk mencapai kejayaan???

Walau apa jua kita cuba lakukan untuk berjaya namun tiada jua kejayaan yang hadir di depan mata kita???.

Kenapa Aku Gagal

Apabila kita gagal, apakah perkara pertama yang akan kita lihat terlebih dahulu??? Adakah terus menerus menyalahkan takdir ataupun kita akan cuba mencari di manakah punca dan asbab kita gagal?

Malu juga mampu buat kita gagal

Korang tentu ada perasaan malu kan??? Malu nie pun ada yang baik dan ada yang tak baik. Kalau malu yang baik tu memang perlulah semua ikutkan. Tapi satu malu nie yang akan buat korang dan ana sendiri mendapat kegagalan dalam kehidupan.

Malu apa kawan-kawan???

Malu untuk memulakan sesuatu. Sebab apa??? Sebab kita takut rasa malu untuk menerima kegagalan yang menyebabkan kita malu untuk memulakan sesuatu yang mungkin mampu membuatkan kita berjaya seperti insan yang berada di luar sana.

Apa Perlu Kita Lakukan Untuk Berjaya

Yakin pada diri, abaikan pandangan orang lain dan jauhkan perasaan malu dan takut keana jika korang berjaya mengatasi masalah ini tak mustahil kejayaan akan menyusul buat diri korang.

Siapa nak ubah kita kalau bukan kita yang ubah diri kita. Siapa yang berusaha pasti akan berjaya. Jangan biarkan kegagalan mengatasi segalanya kerana sebuah kejayaan pasti hadir kepada kita.

583 total views, 7 views today

5 Replies to “Kenapa Aku Gagal”

  1. pernah gagal.. tpi terus buktikan yang aku mampu .. mencuba dan terus mencuba. contoh simple.. dulu orang perlekeh lisa .. ” ala .. kaupunya blog mampu ke trafik 20k sehari ” , rasa tercabar.. ya la.. time tu nubis lagi . lagipun agak susah trafik 20k sehari untuk entri yang pure memang bukan live streaming atua tonton mobie la kan . tp finaly dpt buktikan lepas sebulan gitu .. haha dia dah malu sebab rasa dia kalah . Hmmm…. jika gagal.. kita cari jalan tuk perbaiki lagi dan lagi . Insyaallah boleh. Malaysia boleh ! #ehh hahaha
    lisak recently posted…HARGA iphone 8 & iphone 8 Plus Di MalaysiaMy Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.

Pin It on Pinterest

Share This