Dari Mana Ia Datang, Ke Situ Ianya Kembali

Dari mana ia datang, ke situ ianya dikembalikan. Setiap apa yang hadir pasti akan pulang. Setiap yang masuk pasti akan dikeluarkan. Yang bernyawa pasti akan bertemu kematian. Begitu jugalah dengan wang ringgit.

Tanggal 25 hari bulan, hari paling gembira buat kakitangan awam dan swasta yang mana akan memperoleh pendapatan selepas sebulan ia berkerja.

Riak wajah muka masing-masing menampakkan kebahagiaan yang tak dapat diungkapkan dengan kata-kata. Apabila meperolehi gaji, maka ke banklah ia akan pergi untuk mengeluarkan wang gaji yang telah cukup lama dinanti-nantikan.

Maka, ditekanlah jumlah yang ingin dikeluarkan di papan kekunci ATM, perasaan hati penuh girang pada masa itu kerana akan memperolehi wang yang banyak hasil titik peluh berkerja 8 jam sehari.

Namun kegembiraan itu mulai hilang, apabila mesin cash deposit memanggil untuk dimasukan wang ke dalamnya bagi membayar segala hutang yang ada.

Maka, pulanglah ke rumah dengan perasaan hiba sambil memikirkan apakah yang hendak dibuat dengan wang yang nyawa-nyawa ikan ini bagi menampung masa sebulan lagi?

950 total views, 3 views today

anazarin

Seorang yang humble..masih newbie dalam arena blog...

2 thoughts on “Dari Mana Ia Datang, Ke Situ Ianya Kembali

  • 01/12/2015 at 8:43 AM
    Permalink

    Hehehe.. Gitulah kehidupan sekarangzz duit masuk hari ni, esk dah lenyap agaknya kan.. Hihi

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.