PENGALAMAN BELA KUTU DI KEPALA

PENGALAMAN BELA KUTU DI KEPALA

Kutu adalah haiwan yang kecil dan menghisap darah kita. Kutu suka berada di dalam rambut kita yakni berada di atas kepala kita. Apabila ada kutu pasti akan rasa gatal-gatal. Korang semua pasti pernah mengalami masalah rambut berkutu nie kan?

Pengalaman Bela Kutu Di kepala

Masa ana masih budak-budak dulu memang keraplah kena kutu, lagipun masa tu memang tengah musim pun kutu-kutu nie hinggap kat kepala. Kalau kat satu rumah tu kena memang gerenti lah orang lain pun pasti akan terkena. Kira berjemaahlah menternak kutu nie..hehe

Nak tahu macam mana kutu-kutu nie dihapuskan. Dekat seminggu juga proses untuk membunuh kutu-kutu serta telur-telurnya dimusnahkan. Ini petua mak cik ana, dia letaknya racun bunuh semut kat kepala ana pastu dibalutnya dengan kain memang tak da lah sape-sapa berani dekat ngan ana masa tu sebabnya bau racun semut tu agaklah busuk.

1,941 total views, 2 views today

6 Replies to “PENGALAMAN BELA KUTU DI KEPALA”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.

Pin It on Pinterest

Share This