KERJA OH KERJA…

KERJA OH KERJA…

Kerja nie kadang kala boleh membuat seseorang itu menjadi gila… sebab apa ana kata macam tu??? sebab kalau kuat kerja orang panggil apa??? workaholic???? dan apakah yang dimaksudkan dengan workaholic???

Bagi mereka yang workaholic nie kadangkala keluarga pun boleh terabai..mana tidaknya kadang-kadang mereka yang workaholic nie nak jumpa anak pun tak ada masa…ye la pagi anak tak bangun lagi dah pergi kerja…balik kerja anak dah tidur..memang tak ada masa lah kan???

Kebaikan yang ada pada workaholic nie…mereka memang rajin dan fokus pada apa jua perkerjaan yang dilakukan oleh mereka..yang tu memang patutlah dipujikan???

Tapi nasihat ana kepada workaholic nie, kerja tu kerja lah juga tapi janganlah sampai mengabaikan anak dan bini…waktu kerja kita kerja sehabis baik, waktu bersama keluarga kita buat sehabis baik juga….sebab apa??? sebab kerja takkan pernah habis…

693 total views, 2 views today

3 Replies to “KERJA OH KERJA…”

  1. huuhuh… work is work.. cukup time, no more work. sejak kahwin, allene jarang stay up macam zaman bujang. asyik ingat anak2 dan suami je. better balik, rest dan layan anak2. esok, rutin macam biasa. biar bersederhana. itu lg better

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.

Pin It on Pinterest

Share This