KENAPA TERLALU MEMILIH…

Macam biasalah, apabila dah habis belajar, mulalah alam baharu iaitu alam perkerjaan…namun ramai di antara kita pada masa kini mengatakan agak sukar untuk memperoleh pekerjaan…betul ke???

Mungkin faktor terlalu memilih menyebabkan ramai diantara kita agak payah memperoleh pekerjaan…misalnya lepasan ijazah takkan nak kerja kerani kot….sekurang2nya kenalah jadi exec…..

Disebabkan terlalu memilih lah yang menyebabkan kita sukar mendapatkan pekerjaan…kita kenalah faham jawatan besar2 macam exec tu berapa kerat je…tapi saingan sedegree kita tu pula berapa ramai kan???

Jadi apa salahnya kan bermula dari bawah…mana tau daripada seorang kerani kita akan menjadi pegurus suatu hari nanti…bukan segulung sijil yang majikan nak tengok tapi apa yang majikan nak adalah pengalaman….

466 total views, 2 views today

anazarin

Seorang yang humble..masih newbie dalam arena blog...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.