PERLUKAH SOMBONG???

PERLUKAH SOMBONG???

Assalammualaikum semua….apa khabar iman anda semua hari ini…ana harap iman kita hari nie sama sihat seperti mana fizikal kita pada hari ini….

Perlukah sombong??? Kepada siapa ana tujukan persoalan nie…adakah kepada blogger popular ataupun kepada mereka yang bajet hot??? Kalau itu yang terlintas di fikiran anda…ianya adalah salah….

Ana katakan sombong ini adalah kepada mereka yang berpewatakan baik tapi sombong kepada mereka yang nampak agak sosial nie lah…nie bukan ana cakap suka2 tapi dah banyak yang ana melihat dengan mata sendiri…

Mengapa perlu sombong??? Dah yakin sangat ke antum akan ke syurga manakala yang teruk macam ana akan ke neraka…bukan ana nak cakap yang ana comfirm syurga…tapi ana ingin merapati anda kerana ana insan hina yang perlukan bimbingan…..

janganlah sombong…tapi berkawanlah dengan mereka yang ingin berkawan dengan anda walaupun mereka sosial….sebab pe anda tak nak berkawan dengan mereka??? Sebab takut jadi macam mereka???

Insyaallah kita takkan terikut macam mereka tapi mereka yang akan ikut anda kerana melihat kebaikan anda…ingatlah mereka perlukan bimbingan….siapa lagi yang nak bimbing mereka jika anda begitu…renung2 kan….

Namun bukan semua yang macam tu cuma segelintir je yang macam tu…tapi ingatlah kerana segelintir tu lah akan memberi impak kepada mereka yang berpegang kepada agama….we proud muslim we proud ukhuwahfillah…

434 total views, 3 views today

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.

Pin It on Pinterest

Share This