AKU INI LELAKI…LELAKI INI???

Assalammualaikum semua…kali ini ada lagi segmen daripada blogger kesanyangan Malaya..Bro Ben Ashaari…
segmen kali ini pasal aku ini lelaki…jom dengar cerita ana..hehehe

Pendapat ana mengenai wanita pada masa kini lebih maju ke depan dan lebih mengutamakan kerjaya berbanding rumah tangga…kebanyakan wanita metropolitan masa kini gemar menghabiskan masa dengan urusan kerja berbanding memikirkan mengenai hal-hal berkaitan rumah tangga…

Ana meminati wanita yang sedap mata memandang..maksud sedap mata memandang adalah wanita yang menjaga diri mereka dengan sebaiknya seperti memakai pakaian yang sopan dan menutup aurat yang sebenar-benarnya, Ana juga meminati wanita yang menghormati orang lebih tua dari kita dan menjaga adab susila seorang insan bergelar wanita..

Wanita sekarang seharusnya mencontohi isteri baginda Saidatina siti Khadijah yang mana sentiasa menghormati baginda walaupun pada asalnya beliau lebih tua daripada baginda, beliau juga sanggup berkorban demi suami tercinta dalam mengembangkan syiar Islam…keperibadianya harus di contohi oleh semua insan bergelar wanita…

Pape pun jagalah iman, jagalah amal wahai putreri perjuang bangsa dan agama…dikaulah tempat untuk menyambung waris umat baginda..jika rosak dirimu maka akan rosaklah anak2 adam di bumi barakah ini….

fuhhh..dah abis, kalau nak join klik Sini

738 total views, 4 views today

anazarin

Seorang yang humble..masih newbie dalam arena blog...

10 thoughts on “AKU INI LELAKI…LELAKI INI???

  • 18/01/2011 at 11:36 AM
    Permalink

    alhamdulillah…alangkah bahagia kaum HAWA andai semua laki mcm awk…hummm

    =)

    Reply
  • 18/01/2011 at 11:45 AM
    Permalink

    nice…sweet…

    mampukah me jadi sebaek Siti Khadijah? sebak jap…

    Reply
  • 18/01/2011 at 11:59 AM
    Permalink

    .jika rosak dirimu maka akan rosaklah anak2 adam di bumi barakah ini….

    ini lah yang mesti dijaga..

    Reply
  • 18/01/2011 at 1:14 PM
    Permalink

    bukan senang nak cari perempuan atau lelaki yang baik dan suci di zaman moden ni..
    bagai mencari sehelai rambut dalam debu je..huhu

    Reply
  • 18/01/2011 at 1:42 PM
    Permalink

    hehehe….insyaallah kita boleh ubahkan diri kita jika ada tekad dalam jiwa…

    Reply
  • 18/01/2011 at 1:57 PM
    Permalink

    Insyaallah sama2 kita panjatkan doa kepada Allah..
    jakzakallah khairan ya sodiqi wa sodiqati….

    Reply
  • 18/01/2011 at 2:16 PM
    Permalink

    kaum adam pun patut menjaga kaum hawa..walaupun bukan sesama muhrim 🙂 insyaAllah..kalau msg2 slg menjaga aman lah dunia ni dr segala maksiat

    Reply
  • 18/01/2011 at 2:40 PM
    Permalink

    salam, tahniah anda tersenarai awal dlm segmen En ben…

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.