KENAPA AdA BenCi…..

Benci,benci,benci…..bencinya aku..perlukah sifat benci nie??? Apa kejadahnya semua nie….?? Adakah kita berhak benci orang atau makhluk ciptaan Allah nie??? Perlukah semua nie…?? tengok kat diri kita sahabat,kenapa ada sifat benci nie pada orang lain..teruk sangat ke dia??walaupun kita benci marah ke,kita janganlah sehingga mampu memutuskan hubungan sesama kita nie??

Banyak dah ana tengok semua nie terutama kat sekeliling ana dulu bukan main pergi mana2 ada je si A ni adalah si B tapi sekarang masing2 dak wat hal sendiri,masing-masing dah ada sifat benci satu sama lain,perlukah kita benci kawan kita sampai tak tegur langsung, tak sayang diri ke???

Ingatlah kita boleh benci orang tapi janga berlebihan, kalau jahat mana pun dia,cukuplah sekadar kita benci sikap dan peragai dia tu,bukan benci keseluruhanya..ingat sahabat,mungkin orang yang kita benci tu lagi baik, lagi bagus, lagi setia daripada orang yang kita suka…renung2kan lah ya sahabat…salam mahabah…

384 total views, 2 views today

anazarin

Seorang yang humble..masih newbie dalam arena blog...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.